Občas sa stane, že kopete do kickštartéra ako besní, ale motor nechce chytiť.. Tu je jednoduchý návod, ktorý snáď pomôže dať piest do pohybu...
1. Skontrolujeme či je v nádrží benzín a či je otvorený palivový kohútik
2. Skontrolujeme či nie je vypnuté zapaľovanie - v prípade ak má motocykel takýto vypínač(spínacia skrinka a pod...).
3. Skúste motor normálne naštartovať. Pri studenom motore používame sytič a nakopávame výlučne s uzavretím plynom. Pokiaľ motor stále nejde, vyšrobujeme sviečku. Ak sú elektrody sviečky mokré - motor je prechlachstaný. Treba ju osušiť(napr. nad zapaľovačom), resp. vymeniť. Motor prekopneme niekoľkokrát bez sviečky. Následne vyskúšame funkčnosť sviečky- priložíme o kostru, prekopneme a sledujeme či dáva iskru(modrobielu). Ak nie, sviečku treba vymeniť. Pokiaľ ani ďalšia sviečka nedáva iskru chyba je zrejme v elektroinštalácií.
4. Ak je sviečka Ok, zakrútime ju a zapojíme káble. Chyba by mohla byť v karburácií. Ak má motor snahu naskočiť, niekedy pomôže pri štarte jemne pridať plyn.
5. Ak bola sviečka suchá, tj., že do valca nepriteká benzín(upchatá triska alebo ventil na nádrži, kondenzácia vody v karburátore a pod…) Pokiaľ je karburátor OK, tak bude zrejme nekorektne naštelovaný – problém s regulačnou skrutkou zmesi(povoliť), alebo ho treba vyčistiť.
6. Ak je motor zohriaty a po vypnutí nechce naskočiť, zrejme je prehltený zmesou. V prípade, že má motor tendenciu sa prechlastávať, platí pravidlo štartovať s plným plynom resp. pretočiť motor párkrát s dekompresorom a plným plynom a potom skúsiť znovu naštartovať. Príčinou by mohli byť aj nízke voľnobežné otáčky, alebo príliš bohatá zmes.
Pokiaľ ani po tom všetkom motor nenaskočí, treba zaradiť za dva a skúsiť moto roztlačiť, ak nepomôže ani toto, jedná sa najskôr o chybu motora(slabá kompresia, poškodené guferá, piestne krúžky, nasávanie falošného vzduchu a pod.), to však nevyriešite na mieste...